A világ legfélelmetesebb repterei

Hírek , beszámolók, úti cél ajánlók

A világ legfélelmetesebb repterei

Feltöltve: 2012-10-30

„Nem véletlen, hogy a világ egyetlen nyelvében sem létezik az a kifejezés, hogy olyan szép, mint egy reptér” – állapította meg egy humorista. Igaz, egy repülőtérnek nem kell okvetlenül szépnek lennie, de azért megdöbbentőnek vagy ijesztőnek sem. Nézze meg, micsoda bizarr repterek működnek a világon!

Courchevel - Franciaország

A Courchevel reptér kifutópályája valójában egy sípályára hasonlít. Az 1700 láb (kb. 520 méter) széles leszállópálya a rövidebb oldalán van, és a 18,5 százalékos dőlésszögű lejtő gyorsan lelassítja az érkező gépeket. Csak azok a pilóták szállhatnak le itt, akik speciális engedéllyel rendelkeznek.

Princess Juliana International - Saint Maarten

Egy légvédelmi megfigyelő álma: egy légi jármű leszáll a Juliana hercegnő Nemzetközi Repülőtéren – a karibi szigetvilág keleti részének harmadik legforgalmasabb légikikötőjében –közvetlenül a napfürdőzők feje fölött. A felszállópályát néhány éve kibővítették, így kevésbé ijesztőek az érkezések.

Don Muang International - Thaiföld

Első pillantásra ez a bangkoki repülőtér nem néz ki különösebben furcsának, de két felszállópálya között van egy 18 lyukú golfpálya. Ez vonzónak tűnhet ugyan, de a hely mégsem lehet St. Andrews vagy Pebble Beach vetélytársa, hiszen a biztonsági előírások miatt már nincs nyitva.

Gibraltár

Gibraltáron alig van sík terület, ez magyarázza, hogy a félsziget egyetlen leszállópályája keresztezi a legforgalmasabb autóutat. Mindössze néhány törékenynek látszó korlát akadályozza meg, hogy összeütközzön egy 747-es és egy Ford Orion.

King Fahd International - Szaúd-Arábia

A világ legnagyobb repülőtere a Fahd király nemzetközi repülőtér, amely 780 négyzetkilométernyi területet fed le a szaúdi sivatagból – 160 négyzetkilométerrel nagyobb, mint a szomszédos Bahrein. A repülőtér mecsetjében egyszerre 2 ezer hívő imádkozhat, a szaúdi királyi családnak pedig egy saját terminálja is van.

Juancho E. Yrausquin - Holland Antillák

Ez a kifutópálya nem az ideges pilótáknak való. Mindössze 1300 láb (alig 400 méter) hosszú, és csak a kisebb gépek tudnak itt leszállni, de a pilóták így is az egyik legnagyobb kihívást jelentő terepnek tartják. Az egyik oldalát dombok szegélyezik, a másikat pedig meredek lejtők és víz.

Kansai International - Japán

Japánban annyira nincs hely, hogy a mérnökök Osaka szigeténél egy 3 mérföldre (csaknem 5 kilométerre) a tengerbe nyúló kifutópályát építettek. A munka hét évig tartott, és az építmény olyan nagy, hogy az űrből is látható. Vajon jó befektetés volt a ráfordított 20 milliárd dollár? Talán nem, hiszen egyes előrejelzések szerint a globális felmelegedés miatt évtizedeken belül elárasztja a tenger.

Barra - Skócia

Nem bírja kivárni, míg ki lehet szállni a repülőgépből, és indulhat a tengerpartra? Akkor hát menjen repülővel! A Hebridák egyik szigetén, Barrán már a harmincas évektől a skót homokot használják ideiglenes kifutópályának. A repülőtéren évente ezer repülőgép száll le, de csak ha apály van.

Paro - Bhután

A Himalája 5 ezer méter magas hegyeivel körülvett Paro repülőtér rendkívüli képességeket követel a pilótáktól. A 2 235 méter magasan már ritka levegő csak tovább bonyolítja a helyzetet.

Tenzing-Hillary - Nepál

Az idegeskedésre hajlamos pilóták számára egy másik pokoli desztináció a Kelet-Nepálban lévő Tenzing-Hillary repülőtér. Jellemzői: egy óriás hegy az egyik végén, és egy meredek szakadék a másikon. A kifutópálya mindössze 1729 láb (mintegy 530 méter) hosszú, és 2860 méteres tengerszint feletti magasságban fekszik. Kevés ennél magasabban fekvő reptér van a világon.

Funchal - Madeira

A sziget repülőterének kifutópályája eredetileg 5 ezer láb (kb. 1500 méter) hosszú volt, ami a nagyobb menetrend szerinti járatok számára bonyolulttá tette a leszállást. Leleményes ötlettel oldották meg a problémát: még 3 ezer métert nyertek úgy, hogy egy masszív tartóhidat építettek a tenger fölé.